söndag 14 februari 2010

Ja, jag antar vårutmaningen!

Efter lite funderande har jag nu bestämt mig. Jag ska vara med på vårutmaningen Tokigt å Likt har tagit initiativ till. Nu ska jag äntligen prioritera mig själv också. Nu ska det sys vårkläder till MIG! Att vara med i en utmaning ger ju lite extra push också. Kan behövas.
Startar med en tunika som jag började sy i höstas, men som sedan
hamnade i ufo*-lådan ett tag. Den blev klar i veckan. Modellen är från Yoshiko Tsukoris Stylish Dress Book, tunika E. Tyget är från Stoff & Stils höstkatalog.
Jag tycker att modellen känns modern, dock är jag själv lite ovan vid vida plagg. Kan bli lite graviditetsvarning (och svaret är nej :-)). Den här trivs jag dock i och kan mycket väl tänka mig använda modellen igen!


VÅRUTMANING!
Vårkollektion
Man väljer ut 2-3 färger som man sedan syr/stickar/virkar plagg man trivs i, tex 2 över- och 2 underdelar som matchar varandra. Klänningar går givetvis också bra. Valet är fritt. Alla är vi olika och har olika smak så man donar med det man själv gillar.
Allt behöver inte vara hemmagjort, utan det går bra att blanda in köpta kläder eller kläder man redan har för att få en helhet.
Accessoarer är många gånger pricken över i:et så hinner man även med det så är det jättekul:)

* unfinished object

18 kommentarer:

  1. Vilken jättefin Tunika! Jag förstår vad du menar med gravidvarning, när man varit gravid några gånger vill man inte se gravid ut igen men jag har kommit över det och trivs fint i vida kläder. I själva verket bävar jag lite för det där 80-taliga med skärp i midjan som verkar komma tillbaka... Kram

    SvaraRadera
  2. Go girl! Jag är också med men har inte börjat ännu (våren är lång, eller hur :-)). SKITSNYGG! Det är vad din tunika blev tycker jag! Gillar tygkombon, modellen!

    SvaraRadera
  3. Helt underbar!!! Grymt snygg!! Sån vill jag också ha..
    Vi ses
    Kram

    SvaraRadera
  4. Superfin! Kul att du hänger på, jag är också med. Jag lägger till dig i min läslista!

    SvaraRadera
  5. Åh där är den ju! För visst var det den du sydde på på juntan senast? JAg har också sytt den modellen men jag sydde i trikå och DET blev verkligen gravidvarning, så mycket att jag inte ens ville ha den som gravid!

    Den är verkligen superfin!!! Snyggt jobbat!!! :D

    SvaraRadera
  6. Så bra du tok utfordringen, for denne tunikaen er superfin!! Så lekker:)

    SvaraRadera
  7. Jättesnygg! Så fina färger och tyger och supersnygg modell!

    SvaraRadera
  8. Kul att du vill vara med på utmaningen:) Jag lägger till dig på listan så det är lätt att hitta dig:)

    Tunikan blev jättesnygg!!!Jag har också lite problem med vida kläder och det känns som gravidvarning, men jag började tänka att det är ju så snyggt på alla andra så varför inte på mig? Däremot är det skönt med vida kläder så det gäller väl kanske att passa på medan det är modernt:)

    SvaraRadera
  9. Vilken fin!
    Vad duktig du är. och kul att göra något åt sig själv också.

    SvaraRadera
  10. Superfin och du ser inte ett dugg gravid ut. Måste nog också skaffa den boken.

    SvaraRadera
  11. Snygging!! Minns att du sydde på den på vår allra första syjunta ;-) hihi.. skönt att den är klar! :-)

    SvaraRadera
  12. Ååh vad snygg den blev! Jättefint tyg också. Jag går också med i utmaningen så att jag får lite pepp att sy till mig själv, inte bara sticka.

    SvaraRadera
  13. Tosi sievä! Ajattelin aloittaa samalla mallilla...

    SvaraRadera
  14. Du är så duktig! Superfin klänning!
    kram Karin

    SvaraRadera
  15. Kul att du är med i vårutmaningen, och jättefin tunika som du har gjort till dig själv.
    Jag läste ditt inlägg redan i måndags på jobb, men tyvärr tillåter inte min jobbdator att jag kommenterar på din bogg, och sedan har jag tänkt hela veckan att jag skulle återkomma hit och skriva en kommentar.
    Jag tycker det är snyggt med vida plagg (på andra) men har svårt att finna mig själv till rätta i dem (liten byst och breda höfter). Jag tycker det svåraste med att sy til sig själv ät just det att jag är dålig på vad som blir snyggt på mig, och vad som egentligen är min stil. så just nu syr jag trikåtoppar och hoppas att det snart blir vår ...
    Det ska bli kul att se vad som sys i vuxenstrolekar på sybloggarna runt omkring denhär våren ... det kan nog bli många snygga kläder.

    SvaraRadera
  16. Hej, jag trillade in på din blogg av din slump och vill bara säga att jag tycker verkligen att du gör härliga barnkläder. Fina foton du har på bloggen!! Inspirerande :)
    Från en annan pysselbloggare..

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...