söndag 31 oktober 2010

I love Blixten!

Ja, det gör han Lillebror! Älskar Blixten alltså. Valet av motiv på byxfickan var alltså enkel. Tog helt enkelt bilen och tecknade runt på avigsidan på fickan och sedan sydde jag enligt skissen några varv med symaskinen. Vad som grämer mig dock är att bilen står åt fel håll! Den är liksom inte på väg, känns det som. Det blev lite tankefel. Det var ju rätt håll när jag sydde från avigsidan, men det blir det ju inte från rätan. Hrm...

Byxorna är återbruk av min mans gamla avlagda jeans. Många tycks vara rädda för att tyget från vuxenjeans blir för hårda för små barn, men använda gamla jeans brukar vara väldigt mjuka. Det är min erfarenhet. Mönstret är Majava från Ottobre 4/2010. Tog bort vissa detaljer så som framfickor och hällor, och gjorde annan bakficka. Fickmotivet är eget. Vad mer? Jo, gylfsprundet är fusk. Har gjort några byxor till som behöver fotas.

19 kommentarer:

  1. Åh vad supercoola, snygga jeans! SÅ snygg med bilen på ena fickan! Tog ett tag innan jag förstod hur du sydde dit bilen men nu tror jag att jag förstår. Använder du grövre gul tråd till jeansen?

    SvaraRadera
  2. Heltuffa! Snygg text på fickorna och snyggt arbetat med stickingarna...

    SvaraRadera
  3. Snygga! Jag tycker nog att det blev alldeles utmärkt med Blixten åt just det hållet.

    SvaraRadera
  4. Jättecoola! Jag tycker oxå att Blixten blev bra åt det hållet!!

    SvaraRadera
  5. Dom var jättefina! Snygg modell och snygga fickor!

    SvaraRadera
  6. Jättesnygga och tuffa jeans! Gillar applikationen o formen på fickorna!

    SvaraRadera
  7. så coola, bland de snygagste redo-jeansen jag sett - helt klart!

    SvaraRadera
  8. Blir jätteförtjust i dina fina remade-jeans! Måste hitta några fickor att sy på...

    SvaraRadera
  9. Super snygga! Bilen är ju super fin.

    SvaraRadera
  10. Å så snygga!! Är helt inne på att redo:a jeans nu, men har inte riktigt fått rumpan ur vagnen än.. Kanske i helgen..??!
    Supersnyggt med Blixten år det hållet!!

    SvaraRadera
  11. superfina, har kollat det mönstret oxå, så kul att få se hur de blev irl =)

    SvaraRadera
  12. Duktig du är !

    säljer jättefina unika namnarmband/budskapsarmband där du kan välja din egna text om du vill. tex ditt namn.barnets, älsklingens mm för endast 79 kr ! Finns även andra smycken till kanon priser välkommen in att fynda. ( ber om ursäkt om du ej vill ha reklam radera bara detta då ) men de är helt klart värda att kolla in. Dessutom perfekta personliga julklappar utan att man behöver bli ruinerad

    mvh malin

    http://smyckestokig.blogg.se/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...